Search This Blog

Thursday, September 2, 2010

Deutsche Swing Musik Donnerstag

 Some '30s-'40s German Swing for Thursday.............Enjoy! (A few cuts were originally from vid on YouTube, there may be some intro sound in the first few seconds)

Benny Weille Orchester Gesang: Horst Winter-Ich nenne alle Frauen Baby
Orchester Hans Carste-Schuricke Terzett-Am Abend auf der Heide
Ernst Landl-Tanz Mit Mir
Corny Ostermann Tanz-Orchester Gesang: Rudi Schuricke- Ich wünsch dir eine gute Nacht 
Die Goldene Sieben-Hinter Schloss und Riegel
Die Goldene Sieben-Träume nur
Erhard Bauschke Orchester-Möglich ist alles
Ernst Weiland-Komm und Tanz!
Fud Candrix Tanzorchester Refraingesang: Tony Jongenelen-Fräulein Lou
Hans Rehmstedt mit seinem Orchester  Refraingesang: Rudi Schuricke-Woran liegts, dass ich dir nicht gefalle
Hans Rehmstedt Orchester Gesang: Horst Winter-Zwei in einer großen Stadt
Michael Jary Kammer Tanzorchester-Hallo, mein Schatz, hast du heut Zeit für mich Tanzorchester Kurt Hohenberger-Rhythmus
Robert Renard Tanzorchester-Liebe Grethe
Erhard Bauschke Orchester-At The Codfish Ball
Tanzorchester Kurt Henkels-Wissen Sie Warum
Theo Heldt Orchester-Du
Walter Raatzke Gesang: Max Mensing-Küss mich! Bitte bitte küss mich! 
Willy Berking mit seinem Tanz-Orchester-Bim Bam
Willy Berking mit seinem Tanz-Orchester-Tempo Tempo


http://www.mediafire.com/?9uwlmi9ew931dd2

2 comments:

  1. Hi, First, I must thank you for the wonderful blog. I just love it all. It's nice of you to include the links to Chicago sites. I'm an old Chicago boy (left town in '68 after college), and am especially tickled to see the historic pix. Thanks for the Deutsche Swing music playlist--interesting and fun. I used a music editing program to trim off the non-song intros on some of the tunes. I'll email them to you, if you'd like to post them. Let me know: joel@familygorilla.com. Thanks again, Joel

    ReplyDelete
  2. Thanks! I was bothered by those intros...lol. Sometimes it is hard to get a song I want....I had to rip those from YouTube.

    I'm email-able at essayez37@msn.com

    ReplyDelete