Search This Blog

Sunday, June 27, 2010

Deutsche Swingmusik!! (and more!!) A little selection of German music 1920s-40s

Here's the result of a little search through my archives.....I had a request for some German popular music from the 1930s......here's some of that, and a bit more. Part One of Three.....a  little set of German popular music, swing, light opera, cabaret.....from the 1920's-'40s, some of it ripped from 78s, some from a few collections that I have on CD, and from online....enjoy! (and always....please request....I can find nearly ANYTHING......really) :)


Marlene Dietrich-Wenn Ich Mir Was Wünschen Dürfte
Lilian Harvey Und Willy Fritsch-Liebling, Mein Herz Läßt Dich Grüßen

Blandine Ebinger & Anni Mewes & Heinz Rühmann & Oskar Karlweis-Wie Werde Ich Reich Und Glücklich

Friedrich Holländer und seine Jazz-Symphoniker(Marlene Dietrich Voc.)-Ich Bin Von Kopf Bis Fuß Auf Liebe Eingestellt
Willi Forst-Wir Geh'n So Leicht Am Großen Glück Vorbei
Herbert Ernst Groh- Auf Der Heide Blüh'n Die Letzten Rosen
Rudi Schuricke- Eine Insel Aus Träumen Geboren
Lilian Harvey- Guten Tag. Liebes Glück
Tanzorchester Otto Stenzel und Wilfried Sommer-Musik! Musik! Musik!
Juan Llossas Und Sein Orchester - Du Bist Nicht Die Erste
Renate Müller-An Einem Tag Im Frühling
Siegfried Arno-Ich Hab 'ne Alte Tante
Zarah Leander - Ich Steh' Im Regen
Horst Winter - Laß Dein Herz Bei Mir Zurück
Joseph Schmidt- Ein Lied Geht Um Die Welt

Otto Stenzel - Auf Dem Dach Der Welt
Eugen Wolff Und Sein Tanzorchester - Hofkonzert Im Hinterhaus
Herta Mayen - Schön Ist Die Zeit Der Jungen Liebe
Die Weintraubs - Gruß Und Kuß Veronika
Willy Fritsch- Ein Freund, Ein Guter Freund
Comedian Harmonists-Schlaf' Mein Liebling
Eric Helgar -Ich Liebe Dich

Wilhelm Strienz und die goldene sieben - Gute Nacht Mutter

Comedian Harmonists-Veronika, der Lenz ist da

Hans Albers- Flieger, Grüß Mir Die Sonne
Die Goldene Sieben- Ich Wollt' Ich Wär Ein Huhn
Heinz Wehner und Orch. - Das Fräulein Gerda
Peter Igelhoff & komplet-Der Onkel Doktor Hat Gesagt
Marika Rökk und Johannes Heester-Musik!, Musik!, Musik! (yes, another version...lol...from the film "Halo Janine!" 1939)
Lale Anderson - Es Geht Alles Voruber, Es Geht Alles Vorbei

Lillian Harvey und Willy Fritsch-Ich Tanze Mit Dir In Den Himmel Hinein
James Kok-Und Die Ganze Welt Spricht Von Nanette
Richard Tauber-Eine nacht in Vienna

http://www.4shared.com/file/aFsjl-jE/deutsche.html

No comments:

Post a Comment